Eiropas pasakas satiekas Turcijā

erasmus
Foto: Sarmīte Jakobsone

Oktobrī “Erasmus+” projekta ietvaros “Satiekas Eiropas pasakas” Kuldīgas 2. vidusskolas skolotājas Laila Meirupska, Ivonna Zīverte un Sarmīte Jakobsone viesojās Turcijas pilsētā Eskišerā, lai kopā ar kolēģiem no Itālijas, Bulgārijas un Spānijas un Turcijas galvaspilsētas Ankaras dalītos pieredzē, kā radoši ar skolēniem runāt par tik vērtīgu mantojumu kā pasakas un pilnveidot jauniešu rakstītprasmi.

Sveicieni no Latvijas

Katra projekta dalībvalsts bija sagatavojusi savu mājasdarbu un prezentēja savu pieredzi, tā iedvesmojot uz neierastām mācību nodarbībām arī pārējos. Kuldīdznieces kolēģiem demonstrēja mācību stundu, ar kuras palīdzību apgūt dažādas korespondences rakstīšanu – gan vēstules, gan pastkartes, gan iesniegumu. Uz Turciju ceļoja arī īpašs sveiciens no Kuldīgas jauniešiem – turku tautas pasaka par puisi Kologenu, kuru ar lielu aizrautību bija pilnveidojuši un papildinājuši 2. vidusskolas skolēni. Tāpat pasākām bija izveidotas gaumīgas ilustrācijas, kas patīkami pārsteidza ne tikai pašus turkus, bet arī pārējos ārzemju kolēģus.

Rūpīga pieeja mācību procesam un siltās attiecības skolēnu un mācībspēku starpā

Vērojot mācību stundas Turcijas sākumskolā, kurā ir 600 skolēni, skolotājas no Latvijas bija patīkami pārsteigtas par turku bērnu glītajiem rokrakstiem un rūpīgajiem stundu pierakstiem. Tāpat kā Latvijas skolās, arī Turcijā klasē ir no 20 līdz 25 skolēniem, turklāt viņu vidū integrēti arī bērni ar īpašām vajadzībām. Katram no tiem tiek nodrošināts asistents, kurš sniedz palīdzīgu roku un atbalsta visā mācību procesā. Tāpat nevarējām nepamanīt skolēnu un skolotāju siltās savstarpējās attiecības, kas krasi kontrastēja ar mentalitāti Latvijā – skolēns nekautrējās skolotāju apskaut, jaunieši labprāt ar mācībspēkiem dalījās savos privātajos pārdzīvojumos, sajūtās. Pēc atšķirīga principa tiek veidotas arī sporta stundas, kur būtiska ir nevis konkrētu normatīvu izpilde, bet pozitīvas emocijas un kustību prieks.

Elpu aizraujoši piedzīvojumi

Līdzās izglītības sistēmas iepazīšanai skolotājas devās arī ekskursijā pa Turciju, apskatīja mošejas, vecpilsētu un baudīja izslavēto turku laipnību. Atmiņā paliekošas emocijas sagādāja vizīte uz elpu aizraujošo milzu pasaku pili, kurā interaktīvi radošās ekspozīcijās mājvietu radušas pasaules populārākās pasakas un to varoņi – no Pinokio līdz pat Šrekam. Apmeklētāji šeit varēja justies kā īstā pasaku karaļvalstī – satikt spožākos varoņus, piedalīties dažādās spēlēs un izzināt populārākās pasaules pasakas. Vēsturiskās turku apmetnēs bija iespēja noklausīties arī turku tautas pasakas sena stāstnieka – pasaku lelles – izpildījumā. “Tas bija kā īsts piedzīvojums, kas simbolizēja pašu projektu, ļaujot nokļūt īstā pasaku pilī un vienuviet baudīt Eiropas krāšņākās pasakas,” atceras skolotājas.

Ar lielu interesi skolotājas piedalījās mākslas nodarbībā, kurā apguva ebru mākslas veidu, kur īpašā šķīdumā iepilina krāsas un ar speciāliem irbulīšiem veido glezniņas. Tās pēc tam pārnes uz papīra.

Nākamā projekta vizīte plānota Bulgārijas pilsētā Vidinā jau marta beigās, kur skolēniem būs jāsagatavo un kolēģiem jāprezentē pašiem savas sacerētās pasakas, turklāt arī jāiedzīvina tās etīdēs un teātra uzvedumos. No Kuldīgas uz Bulgāriju ceļā dosies arī trīs Kuldīgas 2. vidusskolas skolēni.  

 

< SKATĪT AKTUALITĀTES

Pievienot komentāru
  • Matthew Lewis

    Incredible article! I am picking up from it. It's captivating and a marvelous substance. That is some extraordinary points of view with respect to this subject. Academic Writing Service UK

    05.12.2018 17:17:03