Izaicinājumi un konkursi – Kuldīgas novada Bērnu un jauniešu centrs motivē jauniešus nesēdēt dīkstāvē

bjc
Foto: Kuldīgas novada Bērnu un jauniešu centra arhīvs

Kuldīgas novada Bērnu jauniešu centrs un Kuldīgas Jauniešu māja ar dažādām pieejām cenšas attālināti nodarbināt skolēnus. Par to, kā tas notiek, stāsta Bērnu un jauniešu centra vadītāja Inese Astaševska.

Zina un Daris aicina piedalīties konkursā

“Princips ir tāds – tas tiek organizēts kā konkurss. Ir divi tēli – Zina un Daris, kuri uzdod dažādus uzdevumus video formātā. Tēlos iejutušies mūsu jaunatnes jomas darbinieki.  Konkursā varēs piedalīties ikviens, kurš to vēlēsies,” iezīmē Bērnu un jauniešu centra vadītāja. Jauniešiem būs jāveic vairāki videouzdevumi, piemēram, jāpagatavo kaut kas no kulinārijas, jāveic eksperiments. “Vēlamies, lai jaunieši iemācās darīt kaut ko praktiski. Jauniešiem būs jāiesūta video ar izpildīto uzdevumu, un viņi par to iegūs punktus. Labākie tiks pie balvām.”

Pedagogi iedvesmo

Bērnu un jauniešu centrs katru darba dienu “Facebook” un “Instagram” lapās ievieto video ar izaicinājumu, lai aicinātu bērnus, jauniešus un sabiedrību kopumā radoši domāt un darboties. “Izaicinājumus gatavo Bērnu un jauniešu centra darbinieki, lai šī brīža ikdienu padarītu interesantāku, to formas būs dažādas. Mūsdienu deju skolotāja Agate Hartmane aicina apgūt deju kombināciju, vokālā pedagoģe Agnese Čīče – pildīt elpošanas vingrinājumus caur dziedāšanu. Te nenosakām labākos, bet mērķis ir iedvesmot kaut ko darīt, izklaidēt, būt radošiem,” stāsta I. Astaševska.

Skolotāju attālinātais darbs

Lai gan Bērnu jauniešu centrā klātienē nodarbības nenotiek, darbs turpinās. “Pedagogiem ir piedāvātas dažādas darba formas. Izejot no katras interešu izglītības programmas specifikas, skolotājs izvērtē, kā turpināt darbu. Mēs aicinām pedagogiem uzturēt kontaktus ar bērniem, jauniešiem un viņu vecākiem, lai viņi atceras, ka viņi ir nākuši uz, piemēram, dziedāšanas nodarbībām. Nodarbību formas var būt dažādas – skolotājs ar bērniem var strādāt attālināti, skolotājs šajā laikā var veikt metodisko darbu, var sagatavot programmu nākamā gada plānotajiem pasākumiem vai veikt citus organizatoriskus darbus,” skaidro iestādes vadītāja. Nedēļas beigās pedagogi dod atgriezenisko saiti par padarīto, taču izglītības iestāde pagaidām nesteidzas ar pārlieku audzēkņu nodarbināšanu. “Pagaidām cenšamies skolēnus lieki nenoslogot un neuzdot pārāk daudz uzdevumu, jo pašiem bērniem jāpierod pie attālinātās mācīšanās formas. Visiem ir jāpārorientējas, tāpēc nevēlamies, lai bērni un jaunieši pārdegtu,” teic I. Astaševska.

Saskatīt pozitīvo

I. Astaševska uzsver, ka ārkārtējai situācijai ir arī savi plusi: “Es šai situācijai redzu vairākus plusus. Šī attālinātā mācīšanās būs milzīgs, straujš solis pašvadīta mācību procesa attīstībai. Tas būs ieguvums, jo ikdienā nemaz nenojaušam par tehnoloģiju iespējām. Mēs ikdienā no tā baidāmies. Pedagogi un skolēni ir spiesti tās apgūt, un beigās tas ir ļoti noderīgi. Bērniem savukārt tas māca laika plānošanu, bet vecākiem ir iespēja redzēt, kas notiek ar bērniem mācību procesā, nevis tikai no skolotāju atstāstītā.”

< SKATĪT AKTUALITĀTES

Pievienot komentāru
  • Šim rakstam komentāru nav